O nás
.
Bc. Šárka Francírková
- Průvodce a terapeut.
Co nabízím ve své profesní identitě?
Jak?
Provázím klienty (děti, dospělé, rodiny) na cestě k vnitřní stabilitě.
- Senzorické terapie a intervence.
- Vedením rozvojových programů a dílen zvyšujících rodičovské kompetence.
- Provázením dětí a rodin v Tranzitní péči (více www.protkavani.cz).
- Vzděláváním rodičů a profesionálů v oblasti péče o dítě, kde se "cítím dobře v tématech":
- Bezpečí jako lék.
- Dotek jako lék.
- Hra jako lék.
- Síla samoregulace.
- Jak prolomit cyklus stresu ve vztazích a rodinách.
- Možnosti regulace stresu a coregulace ve vztazích.
- Jak citlivě doprovázet své klienty ,senzorické provázení dospělých a dětí.
- Z vlastních životních zkušeností .
- Z širokého záběru dosavadní praxe a praktických zkušeností. Čerpám z profesní role průvodce dětí a rodin pohybující se napříč různými sektory (NRP, rodinná péče, ústavní péče, školství, zdravotnictví , sociálné péče ad.) Dále z role terapeutické, lektorské i manažerské (neziskové i ziskové organizace) a mnoha zajímavých brigádek:-) které mě obohatili o zcela jiné zkušenosti a dovolili mi tzv. "nevyhořet".
- Z nekonečné cesty seberozvoje a vzdělávání
Kompetence:
- Tématy rozvoje komunikace se zabývámv přímé práci s dětmi i se změněným vnímáním, díky odbornému certifikovanému vzdělání v oblasti Bazální stimulace® Senzorické integraci® , Snoezelen konceptu® , a dalších domácích i zahraničních terapeutických výcviků v oblasti komunikace, facilitace a rodinných vztahových vazeb.
Terapeutickou činnost s dětmi a rodinami vykonávám na základě certifikovaného výcviku Herní nedirektivní psychoterapie dětí (PCA přístup) u Institutu Play Therapy Bratislava, Rodinné terapie , Terapie poruch citové vazby (PCA přístup) u Institutu rodinné terapie a terapie poruch citové vazby Martin.
Další zkušenosti:
- zakladatelka ŠAFRÁN dětem o.p.s., a Institutu doprovázení dítěte a rodiny s.r.o.
- zkušenost členství v poradního sboru Nadace táta a máma, Nadání a dovednosti o.p.s., Chci pomoci info o.p.s., Ingenio et Arti s.r.o., Koučování nás baví o.s., Zahrádka Troja
- zkušenosti z role externího hodnotitele projektů Nadace Terezy Maxové, Nadace táta a máma, Nadace rozvoje občanské společnosti " Pomozte dětem".
- spoluautorka metodických materiálů v edici Tranzitní péče:
https://www.protkavani.cz/tranzitni-pece-o-dite/prirucky/
https://www.protkavani.cz/kid-friendly/kid-friendly-downloads/
Můj etický kodex při práci s dětmi
vychází z principů pro vztah s dětmi od průkopníka Terapie hrou Dr. Garry Landretha
- Nejsem vševědoucí. Proto se o to ani nesnažím.
- Potřebuji být milovaný. Proto jsem otevřený k lásce k dětem.
- Chci více akceptovat dítě ve mně. Proto budu zvídavý, budu mít úctu a budu pro děti více čitelný.
- Vím tak málo o komplexní složitosti dětství. Proto nechám děti, aby mě učily.
- Nejvíce se učím z osobních zápasů a jsem jimi nejvíce ovlivněný. Proto se spojuji s dětmi v jejich vlastních zápasech.
- Někdy i já potřebuji své bezpečné útočiště. Proto ho poskytuji dětem.
- Jsem rád, když jsem plně akceptovaný jako osoba, která jsem. Proto usiluji o to, aby děti prožily akceptaci a ocenění jejich osoby.
- Dělám chyby. Jsou deklarací způsobu, kým jsem - lidským a omylným. Proto jsem tolerantní vůči lidskosti u dětí.
- Reaguji emocionálně a vyjadřuji své vnímání reality. Proto se zříkám svého uchopení reality u druhých a zkouším vstupovat citlivě do světa, tak jak ho prožívá dítě.
- Je to dobrý pocit být autoritou, abych mohl rozdávat odpovědi. Proto musím na sobě tvrdě pracovat, abych ochránil děti před sebou samým.
- Jsem více sám sebou, když se cítím bezpečně. Proto musím být předvídatelný a konzistentní v mých interakcích s dětmi.
- Jsem jediná osoba, která může žít můj život. Proto se nepokouším určovat pravidla prožívání života dítěte.
- Naději, kterou prožívám a má vůle k životu vychází z mého nitra. Proto rozlišuji a potvrzuji dětskou vůli a individualitu.
- Nemohu odstranit dětské bolesti, strachy, frustrace a zklamání. Proto zmírňuji jejich vytváření.
- Prožívám strach, když jsem zranitelný. Proto se dotýkám zranitelného dětského světa s laskavostí, jemností a něhou.
Landreth, G . (2012) Play Therapy: The Art of the Relationship (3nd), New York: Routledge
REFERENCE od dětí:
"This is a place where I can be a king."
Thomas 6 years
Senzorická zahrada
Léčivé místo pro dítě a rodinu.
Reguluje stres a napětí
Nabízí senzorické podněty